VoipSpot BLF status informatie

BLF status informatie

Met BLF status informatie kunt u via de BLF optie van uw SIP toestel informatie krijgen over de status van uw extensie en hoofdnummer(s) en de geselecteerde/actieve regel van uw hoofdnummer(s).

Bij de status van uw extensie of hoofdnummer kunt u het volgende zien:

  • Groen = Beschikbaar
  • Rood = Afwezig
  • Rood knipperen = Niet storen

Bij de regelstand van uw hoofdnummer(s) kunt u het volgende zien:

  • Groen = Regel 1 (meestal dag)
  • Rood = Regel 2 (meestal nacht)
  • Rood knipperen = Regel 3 of verder (meestal weekeinde of uitzonderingen)

Wanneer de BLF toets rood knipperend is bij uw hoofdnummer kan dit dus meerdere betekenissen hebben. Dit ligt aan het aantal regels dat is aangemaakt bij het hoofdnummer.

In onderstaand voorbeeld zijn er 4 regels aan gemaakt.

blf1.png

Wanneer de BLF informatie groen is dan is regel 1 geselecteerd, bij rood regel 2. Wanneer de informatie aangeeft rood knipperend dan is of regel 3 of regel 4 geselecteerd. Door de beperkte informatie die BLF aanbied kunnen we hierin niet duidelijker zijn. Echter zullen 3 regels voor de meeste bedrijven voldoende zijn.

Als de stand automatisch geselecteerd is zal de BLF informatie de huidige actieve stand laten zien gebaseerd op de huidige tijd en tijdschema’s.

Status wijzigen

U kunt de huidige status van uw extensie/hoofdnummer wijzigen door op de BLF knop op uw toestel te drukken. Uw status wijzigt dan direct zonder bevestigingstoon. Elke keer dat u op deze knop drukt wijzigt de status in de volgende.

Hierbij geld de volgende volgorde:

  • Beschikbaar -> Afwezig -> Niet storen -> Beschikbaar -> etc.

Ook kunt u vanaf uw toestel de huidige geselecteerde regel van de hoofdnummers wijzigen. Dit doet u door op de bijbehorende BLF knop op uw toestel te drukken. Elke keer dat u op de knop drukt selecteert het systeem de volgende regel.

Wanneer u 4 regels heeft aangemaakt doorloopt het systeem de volgende volgorde:

  • Tijdgeschakeld -> Regel 1 -> Regel 2 -> Regel 3 -> Regel 4 -> Tijdgeschakeld -> etc.

Het systeem zal altijd de eerstvolgende selecteren en niet vanuit regel 1 vertrekken.

Wanneer het systeem is ingesteld op tijdgeschakeld (auto) en u drukt op de knop zal altijd regel 1 geselecteerd worden, ook al is door het tijdschema een andere regel actief.

Instellen op uw toestel

De “BLF status informatie” is op alle toestellen welke BLF ondersteunen te gebruiken. Echter bieden wij alleen provisioning vanuit ons systeem voor de toestellen van Yealink.

Hieronder een korte beschrijving voor gebruik op overige toestellen.

Wanneer u gebruik wilt maken van de BLF status informatie van uw extensie, gebruikt u bij het invullen in het toestel op de plek waar u normaal de extensie invult:

*status*{extensie}

Op de plek waar de “Pickup Code” wordt ingevuld vult u hetzelfde in *status*{extensie}, bijvoorbeeld *status*201

Wilt u gebruikmaken van de BLF status informatie van uw hoofdnummer gebruik dan bij het invullen in het toestel op de plek waar u normaal de extensie invult:

*mode*{netlijn nummer}

Op de plek waar de “Pickup Code” wordt ingevuld vult u hetzelfde in *mode*{netlijn nummer}, bijvoorbeeld *mode*2

U vind dit “netlijn nummer” in het nummerplan. Wanneer u het juiste hoofdnummer selecteert krijgt u dit nummer te zien. U kunt dit nummer naar wens aanpassen, echter dient dit wel uniek te zijn.

blf2.png

Yealink toestellen

Wanneer u gebruik maakt van Yealink toestellen kunt u de BLF status informatie configureren via de provisioning in ons systeem. U configureert uw toestel zoals beschreven in Telefoons.

In het “Telefoons” scherm klikt u op buttons. Hier krijgt u een overzicht van de configureerbare toetsen op uw toestel.

blf3.png

Wanneer u de status van uw extensie wil configureren selecteert u bij “function” Status. Daarna selecteert u van welke gebruiker of hoofdnummer u dit wilt hebben.

Wanneer u de status van een hoofdnummer wil configureren selecteert u bij “function” Regel status. Hierna selecteert u de betreffende lijn welke u wilt kunnen monitoren en aanpassen.

Na een resync of herstart van het toestel zal de functionaliteit geconfigureerd zijn.